היי לכולם, אחרי חגים שמח-😏
ראשית אספר לכם שאני מורה לא רק לתיאטרון בבית ספרי, אלא גם לנביא.
במהלך השנים לימדתי את הספרים יהושע, שופטים ושמואל
והשנה אני ממוקדת בשופטים ובשמואל ב'.
היום אני אביא לכם שיעור אחד בנביא, שמתמקד במילים קשות מהפרק, כאלה שצריך לחפש במפרשים [מצודות דוד, מצודות ציון] מה הפירוש. [או שהמורה מספקת את הפירוש המילולי ]
וכדי שהמילים יהיו יותר מוכרות לילדים אשתמש בתיאטרון על מנת להטמיע אותן.
אפשר להחיל את השיעור הזה לכל שיעור תנ"ך כמובן,
אני אתייחס כאמור לשמואל ב' פרק ו'.
לאחר שלמדנו את סיפור הפרק וקראנו אותו-
1. הכנתי 3 מעטפות ובתוכן כרטיסיות עם 10 מילים קשות מהפרק, לכל מילה כתבתי את הפסוק ממנו היא לקוחה בפרק. [קישור לדף הכרטיסיות נמצא למטה, מעטפות תצטרכו להשיג לבד...]
2. לכל מעטפה צורפה ההוראה הבאה:
"קבוצה יקרה, לפניכם 10 מילים משמואל ב' פרק ו', ראשית עליכם למצוא את הפירוש של המילה על מנת להבינה היטב. ואז עליכם להכין הצגה קצרה או מס' קטעי הצגות כאשר תשלבו בתוך הטקסט שלכם את המילים שקיבלתם במעטפה. לרשותכם עשרים דקות לביצוע המשימה - בהצלחה!"
3. לפני השיעור אחביא את המעטפות בחצר בית הספר.
4. בפתיחת השיעור אחלק את הכיתה ל-3 קבוצות ואשלח אותם לחפש את המעטפה, להבין מהי המשימה ולבצע אותה.
5. כל קבוצה שתמצא את המעטפה תצטרך קודם כל לפרש את המילים ולהיעזר בשביל זה בספר הנביא ובמפרשים, ואז ישתמשו בדמיון וביצירתיות ליצור הצגה.
6. מתכנסים במליאה לצפייה בהצגות.
התיאטרון הוא כלי נהדר ויעיל מאד בלימוד שפה - ושפת המקרא היא ממש שפה חדשה עבור תלמידנו.
שיהיה שיעור מהנה!!
💛מור
כרטיסיות המילים מפרק ו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה