"אם נחרבנו, ונחרב העולם עימנו בשל שנאת חינם.
ישוב וייבנה ואיתו העולם על ידי אהבת חינם" [הרב קוק]
💓
שלום לכולכם, השבוע עשרה בטבת, מציעה לכם מן התרגילים שאני עומדת להשתמש בהם בשיעור תיאטרון -
1. מעבירים "שנאה" במעגל -
א.
1. כל אחד עושה פרצוף "שונא" מסתובב לחבר שמימינו, החבר מעתיק את הפרצוף ומשנה אותו במעבר לחבר שלימינו וכך הלאה.
2. סיבוב שני שוב כל אחד עושה פרצוף ומוסיף לו תנועה, מוסרים מאחד לשני.
3. סיבוב שלישי שוב פרצוף, תנועה ומוסיף קול [ לא מילים. רק קול או צליל]
ב. דיון - למה אנשים שונאים? מה זה שנאת חינם? [אולי זו שנאה שהיא לא תגובתית למשהו שעשו לי אלא שורשה בדעות קדומות למשל]
ג. בזוגות ידגימו סיטואציה שיש בה שנאת חינם.
ד. . על הבמה נשאל כיצד אפשר לשנות משנאת חינם לאהבת חינם? והזוגות יתקנו על הבמה בהצעת הקהל.
למשל: ילדה אחת מזמינה את השניה לביתה אחר הצהריים. אז הראשונה אומרת לא אני לא באה אלייך. הראשונה שואלת למה והיא עונה סתם לא בא לי את לא חברה שלי!
הצעה לתיקון: חברה נוספת שיושבת לידן אומרת לסרבנית, אני הייתי אצלה א, כיף לשחק איתה. חבל שאת סתם מסרבת. והסרבנית אומרת בעצם את צודקת אני אבקש מאמא שלי לבוא אלייך, ומבקשת מילדה ג להצטרף אליהם גם.
ה. מכונת אהבת חינם
תרגיל מכונה הוא תרגיל נהדר שיכול לעבוד על כל נושא.
בתרגיל זה כל ילד צריך לעשות תנועה וצליל באופן חזרתי כאילו הוא חלק ממכונה. הילדים מגיעים אחד אחד לאזור הבמה, ומתמקמים היכן שרוצים, ובאיזה מנח שרוצים [עמידה שכיבה כריעה שכיבה] כך שיחד נוצרת "מכונה" שחלקיה יחד יוצרים משהו גדול. במקרה שלנו "אהבת חינם".
ילד אחד למשל מפריח לבבות [מוסיף קול מתאים], ילד אחד מפזר חיוכים. ילד שלישי לוחץ ידיים. לילדים יש רעיונות נהדרים משלהם. קבוצות שלא מכירות את תרגיל המכונה יהיה טוב אם תהיה דוגמא קודם למשל מכונה להכנת מיץ תפוזים ככה יבינו מה עושים.
לאחר שיש מכונה אפשר- לעצור את המכונה, להגביר קצב, להאט. ואז "מפרקים" את המוכנה" לאט לאט, הילד שבא אחרון חוזר למקומו ראשון וכן הלאה.
ו. אם יש זמן אפשר לסיים במעגל מילים טובות שבו באופן רנדומלי כל אחד מחמיא ומפרגן לאחר.
בברכת אהבה,
💛
מור.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה