יום שישי, 23 באוגוסט 2019

שני רעיונות לחלוקה לזוגות

היי,
מכירים את זה שצריך לחלק את הקבוצה לעבודה בזוגות ואז הם מיד מתחברים לאותו בן או בת זוג? או לחילופין מתחילים להיכנס ללחץ בדאגה מי יהיה הזוג שלהם? אז אני משתמשת באמצעים שיפיגו את הלחץ מצד אחד ומצד שני גם יקבעו רנדומלית מי יעבוד עם מי...


אופציה מספר 1 - פתקיות מילים / הברות

המורה מכינ/ה מראש פתקים ובהם הברות זהות. 

אפשר סתם הברות, למשל: "צוף", "סים", "ללה", "מומו" ועוד.
ואפשר גם להשתמש במילים הקשורים לתוכן הנלמד
למשל בחשבון המורה תכתוב מספרים בפתקים.

אפשר גם שכל שני פתקים יכילו את אותה מילה אבל מחולקת,
למשל: "ש" - "לום" 

ואפשר שכל שני פתקים יכילו מושג, או ביטוי, או שם של דמות
 כמו: "דרך" - "ארץ", או - "זהירות - "בדרכים", או: "שאול" - "בן קיש".

בכיתה א - אפשר להתאים את זה לתנועה הנלמדת - 
למשל - "גה" - "גה"
כמובן שלכל הברה 2 פתקים זהים.


ואז,  מחלקים לכל תלמיד את הפתק הפוך וכשהמורה נותנת הוראה כל אחד הופך וצריך להסתובב בכיתה לחפש את בן/בת הזוג תוך כדי שאומרים שוב ושוב את מה שכתוב בפתק. 
כך מצד אחד אני מנסה להקשיב למה שאחרים אומרים ולמצוא זוג ומצד שני להשמיע את המילה שלי כדי שהזוג ימצא אותי. 

כל זוג שמצא אחד את השני יושב יחד.

אופציה מספר 2 - מתחברים באיברים.

המורה מפעילה מוזיקה, בזמן המוזיקה התלמידים מסתובבים בכיתה. כשהמורה מכבה את המוזיקה היא אומרת שם של איבר ואז כל ילד צריך להתחבר לילד אחר על ידי האיבר הזה.
למשל המורה אומרת: ברך. כל שני תלמידים מתחברים בברך [ברך נוגעת בברך]

בכל עצירה איבר אחר - מרפק, ראש, אוזן, אף, גב, אצבע, עקב, כתף

בכל עצירה כל ילד צריך להתחבר לילד אחר שאליו הוא לא חבר עד כה.

לבסוף כשהמורה מחליטה להפסיק, כל אחד נשאר עם בן הזוג האחרון אליו הוא יתחבר.


[פעילות זו מצוינת גם ליצירת קבוצות של יותר משניים]

מאחלת לכם חלוקות חוותיות ונעימות לזוגות,
💛
מור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  ב"ה היי,  לכבוד שבוע השפה העברית הנה לכם רעיון לפעילות סביב מילים במשלב גבוה, להעשרת אוצר המילים של התלמידים. בחרו מילים בשפה גבוהה, ...