יום שני, 12 באוגוסט 2019

מה בקלמר / בילקוט - תשתמשו בחוש המישוש - דוגמא למתודה

ראיתי הרבה דפי עבודה וצביעה לשיעורים בנושא - 
מה בילקוט? או מה בקלמר?
רציתי להציע פעילות פתיחה לשיעור הזה.

המתודה בה אשתמש יכולה להתאים גם לתחומי דעת אחרים ולכל הכיתות ביסודי ויוצרת 
גירוי ללמידה.

ומה אני מציעה?

"מה בקופסא?"

המורה מגיעה עם קופסא גדולה - אפשר מארגז קרטון שמכוסה בבד, ואפשר ארגז בד או פלסטיק שיש בבית.
בקופסא המורה תניח את החפצים ששמים בילקוט/ קלמר.

עכשיו המורה מזמינה ילד אחד כל פעם, ומכסה לו את עיניים במטפחת והוא מוציא חפץ אחד מהקופסא, ממשש וצריך לנחש מה הוא מרגיש.
את החפצים שהוצאו מהקופסא מניחים על שולחן לפני הכיתה.
בסוף, המורה שואלת את התלמידים:
מה הקשר בין כל החפצים שמונחים כאן?

נכון!! כולם צריכים להיות בקלמר/בילקוט באופן קבוע.

זהו, כמובן שבטח תוסיפו דף צביעה, גזירה, הדבקה...

אל תשכחו יישום - שכל אחד באמת יבדוק את הקלמר שלו....

בכל אופן, זו רק דוגמא לשימוש במישוש חפצים כפתיחה לשיעור.

אפשר לקחת את זה לתחומי הדעת שלכן/ם

בהצלחה!!!

אוהבת💛מור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

  ב"ה היי,  לכבוד שבוע השפה העברית הנה לכם רעיון לפעילות סביב מילים במשלב גבוה, להעשרת אוצר המילים של התלמידים. בחרו מילים בשפה גבוהה, ...