הפעולה היא מהות הדרמה, זוהי בעצם משמעותה המקורית של המילה. ועל כן בראש הדרמטי תמיד אני אחשוב איך התלמידים יפעלו ולא רק ידברו על...
4. הצגת הסיטואציות במליאה.
מה נצטרך להפעלה?
חפצים שישמשו להעלאת באסוציאציות לדוגמא: סבון של "כיף", סוכריה, חומר ניקוי, חבילת צבעים, דף חלק לבן, מדבקות, סקוץ', סיכת ביטחון, דבק, פאזל, פנס, מים, עטיפת מתנה, פלסטר, מברשת, לימון, נר, שקית נילון, מפיץ ריח, סוללה/בטריה, ועוד.
דפים לבנים / צבעוניים - חלקים.
מה עושים?
1. עדיף לשבת במעגל כאשר החפצים מונחים במרכז, כל תלמיד מתבונן בחפצים וחושב מה היה רוצה לאחל לכיתה באמצעותם לקראת שנת הלימודים החדשה. [אפשר להתחיל מדוגמא שתלמיד ייתן או שהמורה, למשל - אני מרימה לימון ואומרת: הלוואי וכל פעם שנתקל במצב חמוץ ומעצבן נדע להפוך אותו ללימונדה - למשהו כיפי ונעים]
כל תלמיד ראשית יכתוב את האיחול שלו על דף, באופן בולט ויפה.
2. הצגת האיחולים במליאה כל תלמיד יעמוד, ייקח את החפץ שבחר ויקריא את האיחול שכתב. את האיחולים תולים על הלוח או מניחים במרכז המעגל. [בסוף הפעילות אפשר לתלות את האיחולים על קיר בכיתה]
3. כל זוג תלמידים, יבחר איחול אחד ויכין הצגה קצרה המדגימה כיצד האיחול הזה יכול לקרות בפועל.
[אם נתחבר לאיחול מהלימון, אז נניח שההצגה תראה 2 ילדים שהודיעו להם ששוב המורה לספורט לא הגיעה והם מאוכזבים אבל אז הם נזכרים שאולי זו הזדמנות להכין את המסיבת הפתעה למחנכת שהם תכננו ומבקשים מהממלאת מקום לאפשר להם להכין בזמן הזה.
דוגמא להצגה נוספת - אם האיחול היה שהכיתה שלנו תמיד תהיה נעימה ונקיה, אז הצגה על ילד שמלכלך בלי לשים לב ורוצה לצאת להפסקה וילד אחר שם לב לזה ומעיר לראשון וההוא אכן מרים את הלכלוך ואז יוצא]
4. הצגת הסיטואציות במליאה.
5. סיכום: הכל בידיים שלנו - כל האיחולים יתגשמו לטובה אם אכן נפעל לממש אותם.
לדעתי צריך להפעלה הזאת שני שיעורים רצופים כדי להספיק לשמוע את כולם ולצפות בכל ההצגות וגם לסכם.
מחכה לשמוע איך היה לכן/ם....
אוהבת
💛
מור
פעילות מקורית ומקסימה..מתאימה לי לכיתה ז'
השבמחקלגמרי יכול להתאים לחטיבה... בהצלחה!!!
מחקפעילות ממש יפה ומעניינת!
השבמחקתודה דיקלה, מחכה לשמוע איך הלך... בהצלחה! [חופשה נעימה בינתיים...]
מחקוואו, תודה....פעילות מדהימה.
השבמחקתודה! מחכה לשמוע איך היה. בהצלחה! [חופשה נעימה בינתיים...]
מחק