היי לכן.ם מורות ומורים לחשבון,
שאלתן את עצמכן אם אפשר להכניס דרמה לשיעורי חשבון?
ומה עניתן?
אז הנה לכם רעיון איך אפשר להכניס קצת דרמה לשיעורים שלכם -
בעיות מילוליות!!!!
אני מציעה להפוך את הבעיות המילוליות ל - בעיות חזותיות!!!
אם אפשר לכתוב את זה, אז בטח אפשר להציג את זה....
זה יכול להיות מהרמה הפשוטה ביותר של ההמחשה -
"לדני היו חמישה אגסים בשקית, 2 אגסים הוא אכל. כמה נותרו בשקית?" -
והמורה מזמינה תלמיד שישים 5 אגסים בשקית ו"יאכל" שניים, ונספור יחד כמה נותר לו.
וזה יכול להתפתח לכך שכל קבוצה קטנה מקבלת בעיה כזו וצריכה
ליצור ממנה הצגה מעניינת -
ואז מוסיפים דמויות כמו אמא של דני ששולחת אותו לקנות אגסים כי היא רוצה להכין עוגת אגסים, ואז דני מאד רוצה לאכול אגס בדרך. אז כמה אגסים יישארו לאמא שלו? כמה חסר לה עכשיו? וכו... זה יוצר שיח מתמטי...
ואפשר גם, לתת את התוצאה כנושא להצגה.
לחלק תלמידים לקבוצות ולבקש שיכינו הצגה שהתוצאה שלה הוא 20 [אפשר גם לתת לכל קבוצה להתאים את עצמה לסימן - חיבור, חיסור, כפל וחילוק]
ואז למשל קבוצה אחת תציג על תלמידים שמכרו צעצועים במכירת יד 2 ויחד אספו 20 שקלים,
קבוצה אחרת על קבוצה של 20 בני משפחה שהלכו לקייאקים ובכל קייאק היו 4 מקומות בלבד. אז כמה קייאקים היו צריכים לשכור?
ואפשר גם לתת להציג את הבעיה ללא הפתרון, ולהזמין תלמיד לכתוב על הלוח תרגיל מתאים להצגה ולפתור אותו, ואז השחקנים יציגו גם את הפתרון.
ואין סוף לרעיונות...
העיקר -
להעביר מהדף לחוויה, מהמילה - לביצוע!
מה דעתכן.ם???
בהצלחה, אוהבת - 💛 - מור.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה